vineri, 25 aprilie 2008

De ce ne auto-negam?

De ce ne auto-negam? De ce ne negam calitatile si le prezentam celor din jur, ca pe defecte?

Cati dintre noi pusi in ipostaza de a-si promova calitatile nu si le reprima?

"Nu stiu prea multe; Nu am invatat destul; Sunt altii mai buni decat mine; Sunt la inceput; In general altii au argumente mai bune; Nu vreau sa ma laud; Nu stiu ce sa mai spun; Ei..., fac si eu poezii, dar nu pot spune ca sunt poet."

Toate aceste formulari, sunt de fapt Pseudo-Argumente care hranesc lipsa noastra de incredere in calitatile pe care le avem.
Toate sunt "marcaje" pe care le lasam de cele mai multe ori voit, in impresia pe care si-o fac ceilalti despre noi.
Fiindca intotdeauna prima impresie este definitorie pentru relatiile noastre cu ceilalti.
Prima impresie este ca o amprenta pe care o lasam in urma noastra.
Este amprenta caracterului nostru. Daca dam impresia ca suntem slabi, de ce sa avem pretentia de a fi vazuti ca fiind puternici?
Daca noi insine nu ne supraevaluam, ceilalti in nici un caz nu o vor face.
De fapt relatia noastra cu ceilalti este o negociere.
Oferi caracterul tau si ceri ca pret, recunoasterea meritelor tale.
Daca pretul este prea mare si tii la el, cel din fata "stie" ca va cumpara marfa de calitate si drept urmare oferta este avantajoasa de ambele parti.
Daca insa cel care vinde marfa subevaluata, esti chiar tu, cumparatorul cu atat mai mult va oferi un pret cu mult mai mic iar reevaluarea se va putea produce, doar in conditiile dificile impuse de cumparator.

De aceea este bine sa aratam celorlalti prea plinul talentelor noastre, pentru ca ei sa discearna care anume calitati le sunt folositoare si sa incerce sa ne tina cat mai aproape.

Dar pentru ca mesajul meu sa fie si mai bine ancorat in realitate, tin sa exemplific cu o metoda care in cazul meu a dat roade.

Indiferent de religia ta, indiferent de nivelul de pregatire si de cultura pe care care o ai, fa-ti obiceiul ca in fiecare dimineata sa repeti in minte lucrurile pe care doresti sa le imbunatatesti in viata ta.

Eu incep astfel:

Deschide-mi si lumineaza-mi Doamne mintea,
Ajuta-ma sa descopar, sa inteleg si sa retin toate cate ma inconjoara, atunci cand ma inconjoara,
pe cele bune si pe cele rele, pe cele frumoase si pe cele urate, pe cele intelese si pe cele neantelese, pe cele spuse si pe cele nespuse...
Da-mi doamne inspiratie sa scriu ceea ce trebuie intotdeauna....
Da-mi Doamne memorie buna, sa retin usor cele pe care le vad, le aud, le citesc, le gandesc, le scriu sau mi se spun, atunci cabd le vad, le aud, le citesc, le gandesc, le scriu sau mi se spun......
Da-mi Doamne dinamism in gandire, sa fac usor legatura intre cele pe care le stiu de cand m-am nascut si cele pe care le stiu azi....
Da-mi Doamne creativitate si imaginatie debordante si puterea de a pune in opera tot ceea ce creez......
Da-mi Doamne incredere in mine sa imi inmultesc toti talantii (talentele)........
Da-mi Doamne puterea de a-mi pune in valoare toate calitatile si de a-mi corecta toate defectele.........
Da-mi Doamne atentie distributiva, sau selectiva dupa situatia in care ma aflu......

si lista poate continua cu ceea ce este de folos sufletului vostru.

Retineti, IMPORTANT este sa repetati aceste "dorinte" in fiecare dimineata, sau inainte de un examen, sau atunci intuiti ca lucrurile, nu merg in directia buna si veti descoperi ca dau rezultate deosebite "in cel mai scurt timp posibil" (cum imi place mie sa adaug in rugaciunile mele).

Fie ca Dumnezeu sa va lumineze mintea si sa va dea gandul cel bun.

Asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu

Niciun comentariu: